Název: „KAŽDÝ DEN S ÚSMĚVEM“
Aktuální platná verze: č.j. MŠHV – 4/2022 , ze dne 1.1. 2022
Záměrem předškolního vzdělávání je dovést dítě na konci jeho předškolního období k tomu, aby mohlo prožít plnohodnotný a smysluplný život ve zdraví a demokratických principech. Aby zůstalo samo sebou a současně se přizpůsobilo životu v sociální komunitě –
klademe důraz na složku prožitkovou, smyslovou, komunikativní a poznávací.
Chceme, aby se dítě v MŠ cítilo bezpečně, jistě a v příjemném, klidném prostředí, prožívalo spokojené a radostné dětství , plné zážitků a nového poznání.
Filozofii mateřské školy je:
Děti se učí tomu v čem žijí
Žije-li dítě v prostředí tolerance,
naučí se být trpělivé.
Žije-li dítě v prostředí povzbuzování,
naučí se věřit sobě.
Žije-li dítě v prostředí chvály,
naučí se oceňovat.
Žije-li dítě v prostředí slušnosti,
naučí se být čestné.
Žije-li dítě v prostředí přátelství,
Naučí se být rádo na světě…
Charakteristika vzdělávacího obsahu ŠVP:
Integrované bloky:
1.„Každý den něco“
Klademe důraz na pohodu tělesnou, duševní a společenskou, na zdravý životní styl. Podporujeme zdravé sebevědomí a vzájemnou komunikaci.
2.„S radostí“
Staví na prožívání kladných citů a emocí. Usiluje o vytvoření prostředí vyjadřujícího pocit pohody, radosti, sounáležitosti. Podněcuje děti k tvořivému vyjadřování, kreativnímu myšlení, k radosti z poznávání a objevování okolního světa.
3.„Světem“
Cestou poznávání , prožívání a učení uvést děti do společenství ostatních lidí; seznámit je s pravidly soužití, s kulturním a multikulturním prostředím, kterého je součástí.
4.„Proč?“
Tento integrovaný blok rozvíjí vzdělávací dovednosti a povzbuzuje děti k dalšímu poznávání, učení a hledá odpovědi na zvídavé dětské otázky: „Proč?“ Přispívá k porozumění, že všechno kolem nás se mění, vyvíjí, pohybuje a proměňuje.
Vzdělávání dětí probíhá ve 4 třídách dle denních programů a podle TVP – výběr témat i integrovaných bloků a činnostní nabídky je flexibilní , otevřené a umožňuje pedagogům reflektovat aktuální potřeby a zájmy dětí, kolektivu třídy i celé MŠ.
Všechny TVP doplňují různé dílčí projekty:
Plán logopedické prevence
Minimální plán prevence patologických jevů
Projekty s EVVO zaměřením
Celý dokument je k dispozici ve třídách nebo v kanceláři školy.